Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

WiFi CTP810
(1 bekijken) (1) Gast
Stel je vragen of deel informatie over de Cresta CTP-810 Tablet
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: WiFi CTP810

WiFi CTP810 6 jaren, 4 maanden geleden #878

• FrankJ91
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo,

Ik ben een poging aan het wagen om van iemand een tablet met Android te repareren. Het is de Cresta CTP810, met Android 4.0.4.

Tijdens het gebruik valt continu WiFi uit. Heb er een nieuwe firmware op gezet (www.mijncresta.nl/rom-updates/39-firmware-rom-cresta-ctp-810) en getest met twee verschillende access points en mijn mobiel als access point (een cm tegen de tablet aan). Bereik is volgens tablet prima, alleen als ik dan een tijdje internet valt zomaar WiFi uit met de mededeling "Geen internetverbinding". Bij het instellingsscherm staat dan dat het netwerk niet binnen bereik is. Dit probleem is op te lossen door WiFi aan- en uit te zetten, daarna werkt die weer voor een bepaalde tijd. Voor de firmwareupgrade was dit de klacht, na de firmware upgrade en fabrieksinstellingen terugzetten blijft dit bestaan.

Heb met WiFi Analyzer gekeken naar netwerken in de buurt, er zijn geen conflicten met kanalen die de tablet kan zien. Heb ook gewisseld met kanalen, dit heeft geen invloed. Netwerken zijn beveiligd met WPA2.

Komt dit bij iemand bekend voor i.c.m. Android en deze goedkopere tablets?

Alvast bedankt.

P.s. Ook heb ik een mailtje verstuurd naar de helpdesk met dit probleem, ik kreeg een mail terug dat ik een aantal van bovenstaande stappen moest ondernemen inclusief Port-Forwarding. Hier kijk ik een beetje vreemd tegenaan, want er staat dat ik moet inloggen op de Router en de tablet van poort 13 naar poort 3 of 4 moet veranderen. Als uitleg staat er dat Port-Forwarding het handmatig invoeren van een sterkere frequentie tussen tablet en router waarmee de tablet verbinding maakt met het internet betekent. Dit vind ik wat vreemd, want dat betekent niet port forwarding zover ik weet. Port Forwarding is het openen van een range poorten waarmee interne apparaten via de internetverbinding kunnen communiceren over bepaalde poorten. Worden hiermee misschien wifi-kanalen bedoeld ipv port forwarding, mbv Wifi Analyzer beschikbare kanalen opzoeken?
Laast bewerkt: 6 jaren, 4 maanden geleden Door FrankJ91.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.17 seconden